Znak Politechniki Warszawskiej

​Studenci Politechniki Warszawskiej wygrali P&G IT Hackathon 2017

Zwycięski zespół „Lead 1” z Politechniki Warszawskiej

Zwycięski zespół „Lead 1” z Politechniki Warszawskiej, fot. Olga Antecka

Nasi studenci mieli 24 godziny, żeby stworzyć rozwiązanie wykorzystujące technologię voice recognition i zachwycić koncern Procter&Gamble. Udało im się to na tyle dobrze, że wygrali polską edycję konkursu.

Estera Jurczyk (WIP), Piotr Antosiuk (EiTI), Andrzej Daniluk (EiTI), Michał Kuliński (MEiL) i Damian Marczak (MEiL) z Politechniki Warszawskiej w maratonie programistycznym organizowanym przez Procter&Gamble wystąpili jako „Lead 1”. Konkurs pod hasłem "Naucz nasze marki mówić" odbywał się w kilku europejskich miastach równolegle. Uczestnicy mieli trudne, ale ciekawe zadanie stworzenia rozwiązania, które będzie wykorzystywać coraz modniejszą technologię rozpoznawania mowy (voice recognition).

Każdy zespół miał przez dobę do dyspozycji własny pokój, w którym mógł swobodnie pracować. Drużyny miały dostęp do asystenta głosowego Amazon Web Service (AWS) Alexa, pozwalającego na intuicyjną komunikację za pośrednictwem komend głosowych, jak również do klastra danych, udostępnionego przez P&G.

Wszyscy uczestnicy maratonu, fot. Olga Antecka

Jak podkreślają studenci PW, najtrudniejsze było wypracowanie pomysłu, nad którym mieli pracować. Burza mózgów trwała aż 8 godzin! - Byliśmy najbardziej aktywną (wygraliśmy 2 mini konkursy w przerwach Hackhaton'u) oraz zdecydowanie najgłośniejszą drużyną - mówi Michał Kuliński. - Dobry humor i luźne podejście od strony konsumenta przekładało się na świetną atmosferę i wiele śmiechu, który pomógł nam przetrwać taki maraton.

Naszym studentom udało się stworzyć prototyp i opracować całą koncepcję doradztwa, oceniania i inteligentnego systemu wysyłki w lokalnych grupach zakupowych. – Nasz prototyp pokazywał, jakie pytania muszą zostać zadane beneficjentowi przed i po zakupie produktu, tak, aby optymalnie poinformować go o dobranych dla niego produktach, możliwościach inteligentnej wysiłki oraz sprawnie zebrać od niego opinie o produkcie - tłumaczy Michał Kuliński. - Zrobiliśmy to na przykładzie wyboru szczoteczki Oral-B.

Dla organizatorów ważna była innowacyjność rozwiązania, jednak liczyły się także takie elementy, jak dostosowanie rozwiązania dla osób starszych czy troska o środowisko.

Zwycięzcy otrzymali nagrodę w wysokości 5000 zł oraz pełny bezpłatny dostęp do przestrzeni coworkingowej Mindspace w Warszawie przez trzy miesiące. Organizator hackathonu zadeklarował zainteresowanie dalszymi pracami nad pomysłem naszych studentów.

- Było to niesamowite doświadczenie i czuję, że to nie ostatni konkurs w takim teamie - podsumowuje Michał Kuliński. - Pracowało nam się świetnie, głównie dzięki temu, że członkowie ekipy mają zarówno różne umiejętności miękkie, jak i techniczne, które w połączeniu dały fajny projekt biznesowy z podłożem czysto informatycznym.