Znak Politechniki Warszawskiej

Zbiórka na budowę bolidu dla Maksa zakończona sukcesem

Zespół pracujący nad projektem e-MaksPower

W zespole pracującym nad projektem jest 25 osób

Studenci PW, którzy pracują nad elektrycznym pojazdem dla niepełnosprawnego dwunastolatka, mogą kontynuować prace z jeszcze większym zapałem niż dotychczas – w akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl zebrali 15209 złotych, czyli o 209 złotych więcej niż zakładali.

Dzięki zgromadzonym środkom nasi studenci będą w stanie skonstruować podstawową wersję bolidu z wszystkimi zaplanowanymi funkcjonalnościami, z ograniczoną prędkością maksymalną i zasięgiem oraz własnoręcznie wykonanym poszyciem.

Przypomnijmy, że pojazd będzie w pełni sterowalny za pomocą drążka sterowego, umożliwiającego kontrolę nad zespołem napędowym, układem kierowniczym i hamulcowym. Układ napędowy, zgodnie z nowymi trendami w motoryzacji, będzie w pełni elektryczny. Bolid będzie posiadał aerodynamiczne poszycie zaprojektowane i specjalnie dostosowane do tego typu konstrukcji.

Projektowe plany

Studenci mają już wybrany układ napędowy i zaprojektowaną instalację elektryczną. Zakończyli symulację konstrukcji ramy oraz rozmieszczanie kluczowych elementów pojazdu. Są w trakcie projektowania poszycia oraz elektroniki służącej do sterowania całym pojazdem.

– Oczywiście ważnym elementem prac projektowych jest ciągła koordynacja międzykołowa, aby wszystkie elementy projektu idealnie do siebie pasowały – zaznacza Łukasz Krawczuk vel Walczuk, kierownik projektu. – Dla wszystkich członków zespołu e-MaksPower jest to doskonała lekcja współpracy.

– Projekt międzykołowy to wspaniały bodziec do rozwoju dla młodego inżyniera – dodaje Kamil Sobiszewski, współtworzący projekt.

Do końca kwietnia studenci chcą zakończyć etap projektowania. Zgodnie z harmonogramem pierwsze testy zamierzają przeprowadzić na przełomie lipca i sierpnia.

Łańcuch pomocy

Inspiracją do rozpoczęcia prac nad projektem stał się 12-letni niepełnosprawny Maks, wielki fan motoryzacji. Studenci konstruują bolid dostosowany specjalnie do niego i jego potrzeb. – Cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze inżynierskie umiejętności, by komuś pomóc – mówi Łukasz Krawczuk vel Walczuk.

Nad projektem e-MaksPower pracuje 25 osób. To członkowie Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów, Koła Naukowego Robotyków (oba koła działają przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa), Koła Naukowego ADek (działającego przy Wydziale Elektrycznym) i Międzywydziałowego Koła Naukowego SmartCity (działa przy Wydziale Inżynierii Lądowej).

– Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wsparli naszą zbiórkę – mówi Łukasz Krawczuk vel Walczuk. – Cieszymy się, że tyle osób przekazało pieniądze na nasz projekt i dzieliło się informacjami o akcji. To dla nas zobowiązanie i motywacja do dalszych działań.

Więcej o projekcie pisaliśmy na naszej stronie w styczniu