Znak Politechniki Warszawskiej

Badania i nauka

Aktualności

Ekologiczne oblicze betonu

Beton antysmogowy został wykorzystany przy warszawskim Rondzie Daszyńskiego

Dzięki współpracy Skanska, Górażdże Cement S.A. oraz wsparciu naukowemu m.in. Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie, gdzie zlokalizowany jest projekt biurowy Generation Park, powstała wyjątkowa nawierzchnia z betonu o właściwościach antysmogowych.

Jan Czochralski – ojciec światowej elektroniki

Zjazd Stowarzyszenia Inżynierów Mechaników Polskich

Jego odkrycia i pomysły zmieniły technologię. Życiorys wciąż pozostaje jednak zagadką – przypomina raczej losy bohatera przygodowej powieści niż cenionego naukowca. Co warto wiedzieć o Janie Czochralskim?

Zapraszamy do przeczytania nowego artykułu z cyklu Badania - Innowacje - Technologie.

Naukowcy z PW wśród laureatów konkursu Złoty Skalpel 2018

fot. KFF "Focus"

Drugie miejsce w tegorocznej edycji konkursu Złoty Skalpel zajął projekt bionicznej trzustki, przy którym pracuje m.in. grupa naukowców z Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej pod kierownictwem prof. Wojciecha Święszkowskiego.

Zespół PW nagrodzony na wystawie na Tajwanie

Dr inż. Łukasz Wierzbicki i mgr inż. Małgorzata Głuszek podczas wystawy na Tajwanie

Kolejna nagroda dla pracowników i doktorantów Wydziału Chemicznego i Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej, którzy pracują nad różnymi zastosowaniami technologii cieczy zagęszczanych ścinaniem. Podczas międzynarodowej wystawy Taiwan Innotech Expo złoty medal przyznano prototypowi wibroizolatora przeznaczonego do ochrony budynków przed wstrząsami sejsmicznymi. Bazą wynalazku są płyny zagęszczane ścinaniem. 

Srebrny medal dla PW na wystawie w Genewie

Dr inż. Łukasz Wierzbicki i mgr inż. Małgorzata Głuszek na wystawie w Genewie

Ochraniacze sportowe oparte na technologii płynów zagęszczanych zostały nagrodzone srebrnym medalem podczas International Exhibition of Inventions Geneva 2018. Wynalazek opracowali naukowcy z Wydziału Chemicznego i Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej we współpracy z firmą POLSPORT S.A.